web analytics

معرفی یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان

مایکروسافت CRM

در دنیا شرکتهای بسیاری هستند که نسبت به ارائه ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان اقدام میکنند. پلتفرمهای آنلاین و آفلاین که بعضاً به راحتی در دسترس هستند. شرکت مایکروسافت نیز به عنوان یکی از غولهای نرم افزاری دنیا محصولی را در این زمینه توسعه داده است تحت عنوان Microsoft Dynamics CRM.

رده محصولات Dynamics شرکت مایکروسافت شامل نرم افزارهای مناسب سازمانهاست. محصول مایکروسافت داینامیک CRM یا به اختصار MSCRM، به اعتراف کسب و کارها و نظرسنجی های زیادی در دنیا یکی از قوی ترین و بهترین ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان است.

همانطور که پیش از این در مطلب “نرم افزار مدیریت ارتباط مشتریان” در مورد کافی نبودن داشتن ابزار صحبت کردیم امروز نیز در همان راستا اعلام میدارم این نرم افزار با همه ویژگی های مثبت و سازنده اش اگر پشتوانه یک بلوغ سازمانی را نداشته باشد خود تبدیل به یک مشکل جدید می شود.

پس از آماده کردن زیرساختهای استراتژیک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان حالا ابزار مایکروسافت CRM می تواند بسیار مفید و سازنده باشد.

نرم افزار Microsoft Dynamics CRM به صورت پیش فرض امکاناتی را در حوزه بازاریابی، فروش و خدمات دارا است. این امکانات پیش فرض بر اساس سناریوهای عمومی این سه حوزه در سیستم قرار گرفته اند. در حوزه بازاریابی امکانات تقریبا کاملی وجود دارد که شما می توانید با همین امکانات پیش فرض تا حد مطلوبی سناریوهای بازاریابی خود را مدیریت نمایید. باز هم لازم است که تاکید کنم این فقط یک ابزار است، شما بایستی ابتدا استراتژی بازاریابی خود را مشخص نمایید. در تجربه شخصی هنگام پیاده سازی سیستم CRM برای یک شرکت بازرگانی بزرگ، در حوزه بازاریابی در سه دوره متفاوت برای سه تیم بازاریابی متفاوت تمام امکانات سیستم و سناریوهای پیشنهادی آموزش داده شد اما آن شرکت بازرگانی بدون توجه به برنامه بازاریابی تنها به قدرت نرم افزار تکیه کرده بود و مسلماٌ این بخش از سیستم هیچگاه به صورت صحیح و کامل مورد استفاده قرار نگرفت.

در ماژول فروش و خدمات اما امکانات اولیه در اکثر مواقع کافی و کامل نیستند. این امر ناشی از سیاستهای بسیار متنوع در کسب و کارها در حوزه فروش و خدمات است. شما می توانید با اعمال تغییراتی در موجودیت های سیستم و با استفاده از موتور قدرتمند گردش کار و همچنین سیستم فرم ساز آن نسبت به شخصی سازی نرم افزار متناسب با سناریوهای کسب و کار خود اقدام کنید.

علاوه بر ماژولهای پیش فرض، نرم افزار MSCRM امکان اضافه کردن فرآیندهایی خارج از سه حوزه نیز فراهم می کند. با توسعه سیستم می توانید فرآیندهایی مانند مدیریت شکایت مشتریان، مدیریت وصول مطالبات، مدیریت انبار، مدیریت تدارکات و …. را به این سیستم اضافه نمایید.

در کلام آخر باید بگویم این نرم افزار یک خمیر با کیفیت در دستان شماست و با هنر طراحی دقیق و صحیح فرآیندها به شکل مورد نظر شما درخواهد آمد. در آینده نزدیک در مورد مخاطرات یک پروژه موفق CRM صحبت خواهیم کرد.

نظرات کاربران
دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.